Kuulumisia Cirkosta. Uutisia, tunnelmia, näkemyksiä.

13.9.2016 | Blogi | Cirko

TIEDOTE: Race Horse Company – kommelluksien sirkuskiertue Cirkoon

Saippuakuplia, hulavanteita ja keppihevosia! Cirkon kausiohjelma tarjoaa syyskuussa sirkusta koko perheelle. Race Horse Companyn uusi lastenesitys Ympäri ämpäri saapuu Suvilahteen kuuden esityksen verran. Lokakuussa Cirko Guest, vierailuohjelmistossa nähdään monipuolisesti huippu jongleerausta, kun 5-3-1 Uuden Jongleerauksen Festivaali tulee Cirkoon.

Millaista on sirkusseurueen elämä? Siitä kertoo nykysirkusryhmä Race Horse Companyn esitys Ympäri ämpäri, joka nähdään Cirkossa ensi viikolla. Maailmalla mainetta niittänyt sirkusryhmä Race Horse Company keskittyy itsekin kiertämiseen, ja tuo nyt kiertuekommellukset näyttämölle lastensirkusesityksessään. Lavalla nähdään monipuolinen kattaus sirkusosaamista; niin jongleerausta, akrobatiaa, saippuakuplia kuin klovneriaakin, breakdancea unohtamatta. Musiikki kuullaan esityksessä livenä ja se onkin merkittävä osa esitystä.

Vuonna 2008 perustettu Race Horse Company pyrkii tekemään aivan uudenlaista nykysirkusta, jonka perusta on kaaoksen estetiikassa, huumorissa ja yllätyksessä. Ympäri ämpäri –esityksestäkään näitä elementtejä ei puutu, kun lavalla nähtävä pieni seurue on poiminut kiertueiltaan mukaansa kaikenlaisia vaikutteita. Esityksen ensi-ilta oli Lasten Taidefestivaali Hippaloissa 7.8.2016 Verkatehtaalla, Hämeenlinnassa. Cirkossa nähdään Helsingin ensi-ilta.

>> Katso esityksen teaseri

Esitykset: to 15.9. klo 18 (Helsingin ensi-ilta), pe 16.9. klo 18, la 17.9. klo 12 & 15, su 18.9. klo 12 & 15, Cirkossa

Esiintyjät: Susanna Liinamaa, Kalle Lehto

Kesto: 75 min

Ikäsuositus: 5+

Liput ovat myynnissä Ticketmaster Suomessa.

5-3-1 UUDEN JONGLEERAUKSEN FESTIVAALI 21.-23.10.2016

Cirko Guest, vierailuohjelmistossa on lokakuussa 5-3-1 Uuden Jongleerauksen Festivaali. Festivaali tuo mm. ranskalaisryhmä Le G. Bistakin ensivierailulle Suomeen. Tunnettu ryhmä sekoittaa jongeleerausta, tanssia ja teatteria.

>> Tutustu ohjelmistoon

Cirko – Uuden sirkuksen keskus ry on toiminut suomalaisen nykysirkuksen edistäjänä ja kehittäjänä jo vuodesta 2002.